Update!

6 mei 2016 - Mysore, India

Lieve allemaal,

Sinds de laatste keer dat ik een stukje voor jullie schreef, zijn we al weer ongeveer 1000 km verder en hebben we al weer heel erg veel vette dingen gedaan. Ik heb besloten om het niet allemaal op te schrijven, maar alleen de hoogtepunten te benoemen. Als je meer wil weten, of later foto’s wilt bekijken: ask me!

Afgelopen dinsdag zijn we naar de ‘elephant junction’  in Thekkady geweest. Een plek waar men werkt met olifanten, maar waar ze de olifanten natuurlijk ook gebruiken voor het toerisme. Wat een enorme beesten zijn het! Bijzonder om te zien dat ze luisteren naar één man (met een houten stok). Hier hebben we een rit gemaakt (hoog en lastig om op te blijven zitten!) van een uur. Onderweg liep de olifant ineens achteruit, volgens mij wilde die niet meer. Er moesten twee mannen aan te pas komen om de olifant weer in z’n gareel te krijgen. Heel erg eng! De rest van de rit ging gelukkig goed. Daarna hebben we gezien hoe men olifanten gebruikt voor het verslepen van hout. We hebben ze mogen voeren en mogen wassen. Als laatste hebben we ook nog een douche gekregen, terwijl we op de rug van de olifant zaten. En veel water dat er uit die slurf komt! Al met al hebben was dit dus echt leuk.

Gisteren zijn we na een autorit van 3,5 uur aangekomen in Madurai. Daar hebben we onder andere de Meenakshi Amman Tempel bezocht. Dit is een erg bekende tempel voor Hindoe’s. Al snel hadden we een gids te pakken, die ons 1,5 uur heeft rondgeleid en erg veel heeft verteld over de tempel en het Hindoeïsme zelf. Er waren zoveel dingen te zien dat we onze ogen hebben uitgekeken, het was zo mooi! Ik heb ook mee mogen doen aan een ceremonie voor een vrouw die zwanger was van haar eerste kindje. Niet alleen ik, maar ook de mensen erom heen vonden het allemaal leuk, want ze waren volop aan het lachen (Ik wist natuurlijk niet wat ik allemaal moest doen).

Gisterenavond zijn we op de nachttrein gestopt richting Mysore. Hier hebben we veertien uur in gezeten. Wat een ervaring was dat! Nu zijn we in Mysore. Vandaag hebben we al het een en ander, in gezelschap van onze taxichauffeur bekeken, morgen doen we de ‘hoogtepunten’.

Ik houd jullie op de hoogte, en kijk vooral even de foto’s!

Liefs, Jessica

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Berdie:
    6 mei 2016
    Wow Jessica, wat een gave foto's van jullie belevenissen. Ik zit er hier in Nuenen van mee te genieten! ☀️
  2. Wil Crooymans:
    6 mei 2016
    wow Jessy, wat een avontuur! Mooie foto's om te kunnen meegenieten. Zelfs een olifant-slurf-douche gehad! Dat kunnen niet veel mensen zeggen!
    Koen was vandaag hier om te pronken zijn nieuwe auto! En middagje vrij terrasje pakken! Die Koenie heeft het ook niet slecht......
    Groetjes vanuit een zomers Nuenen, Wil
  3. Laura:
    7 mei 2016
    Super Jessica wat maak je veel mee! Dat schrijven gaat je goed af; leuk! . Heel veel groetjes uit Nuenen van de buurtjes.