Hallo allemaal!

10 juni 2016 - Manipal, India

Pfoe, het is al even geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik schijn me toch goed te vermaken; teken dat het goed met me gaat!

Afgelopen weekend zijn we met de nachtbus naar Hampi geweest. Dit is een dorp waar enorm veel ruïnes te vinden zijn. Daarnaast is de natuur erg mooi, vol met groen en enorme steden. De eerste dag dat we aankwamen was het bewolkt en had het net geregend (toevallig, want het had er al twee jaar niet geregend!), zodat het perfect weer was om een aantal ruïnes te bezichtigen. Dat hebben we ook gedaan, met riksja. Daarnaast hebben we een aantal keer echt super lekker gegeten in een hippie tent (lekker op de grond). De tweede dag zijn we gaan kijken hoe de tempelolifant werd gewassen in de rivier. Bijzonder, want een paar meter verderop staan mensen zichzelf en hun kleding te wassen. Daarna zijn we met een bootje de rivier over gestoken en hebben we een scooter gehuurd, super vet! Natuurlijk op z'n Indisch: niemand hoeft een rijbewijs te laten zien (die je heb toch niet nodig?) en helmen daar doen ze niet aan.

Verder gaat het coschap gewoon z'n gangetje. Alles gaat hier natuurlijk heel anders dan we in Nederland gewend zijn: de prof ziet álle patiënten, en er lopen ongeveer 15 mensen achteraan; PG's (artsen in opleiding), interns (studenten geneeskunde die bijna klaar zijn), studenten en wij natuurlijk achteraan. Lekker efficiënt. Omdat er hier ook niet zoiets als een huisarts bestaat, komen álle mensen naar het ziekenhuis (ook degene waar dus echt helemaal niks mee aan de hand is). Dat maakt het alleen nog maar drukker! Anyway, er gaat hier zoveel anders dat ik hier wel een heel boek mee kan vullen!

De monsoon is hier trouwens (net) begonnen. Dat betekent: een paar maanden regen! Afgelopen maandag is het losgebarsten, het heeft toen de hele dag geregend. Nu zijn het met name buien die zich afwisselen met zon/droog weer. Hopelijk blijft het zo, maar ik vrees eigenlijk dat het nog wel erger wordt! De temperatuur is trouwens wel gewoon 30 graden, maar dat voelt eigenlijk niet meer als heel erg warm. Je raakt er echt aan gewend!

Als jullie tijd hebben, bekijk dan even de foto's!

Heel veel liefs, en ik hoor ook graag hoe het met jullie gaat!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl