Verlate update - op het vliegveld

7 juli 2016 - Manipal, India

Lieve allemaal,

Zie hier mijn blog van 2-7, die ik door internetgebrek niet op mijn blog kon zetten:

Op dit moment zit ik op het vliegveld van Bangalore te wachten op mijn vlucht naar Colombo (slechts zes uur wachten, eitje). Mijn coschap zit er dus op en ik heb ‘m goed afgerond! Tijd voor een nieuwe update dus (want wat moet je anders doen met zes uur?!).

Het is álweer een tijd geleden dat ik iets geschreven heb, de tijd vliegt! Op begeven moment heb je niet meer door dat je eigenlijk al heel lang weg bent. Inmiddels is er ook alweer zoveel te vertellen over wat ik heb gedaan, maar ook over de cultuur en hoe het is om aan die cultuur deel te nemen. Dat valt nooit allemaal op te schrijven. Toch wil ik jullie graag een ideetje geven van de bizarre, maar ook grappige Indische cultuur. Dus wisten jullie dat..

·         Indiërs overal (maar dan ook echt overal) ongegeneerd rochelen en hun rochel dan vrolijk op straat spugen? In het ziekenhuis hangen er dan ook bordjes als ‘Don’t spit on the floor’. Kun je ‘m al horen?

·         Indiërs echt werkelijk waar overal en op iedere ondergrond kunnen slapen? Eigenlijk is het normaal dat ze op een kleedje op de harde ondergrond slapen. Matrassen in hotels zijn hier dus ook echt kei en kei hard.

·         Indiërs de telefoon niet opnemen met het zeggen van hun naam, maar met een zeer bijzondere ‘Halleuuuu??’. Een soort van doei aan het einde van het gesprek bestaat trouwens ook niet.

·         Het normaal is dat mannen hand in hand lopen over straat (als vrienden), vrouwen hand in hand lopen over straat (al gebeurd dat iets minder), maar mannen NIET met vrouwen hand in hand lopen? Dan weten jullie dat alvast, mocht je ooit naar India gaan J.

·         Indiers altijd heel beleefd en behulpzaam willen zijn, en daardoor ook overal ‘ja’ op zeggen? Of de bekende headwobble (zoek op op Youtube, ja ze doen het echt!).

Ik geloof dat ik zo nog wel even door kan gaan, maar ik denk dat dit voor nu genoeg isJ. Het moet wel een beetje leuk blijven he.

Afgelopen weekend zijn we met de nachtbus naar Bangalore gegaan. Wat we daar hebben gedaan valt eigenlijk heel kort samen te vatten: (Westers) gegeten, gedronken ennn…geshopt! Ik was zo blij als een kind met het feit dat er nu eindelijk Westerse winkels waren waar we wat konden shoppen! Een aantal van mijn kleren zijn inmiddels zo ontzettend smerig, dat ik ze niet meer aan wil. Ik had dus een goed excuus, haha.

De rest van de week heb ik mijn coschap afgerond en vooral de tijd in Manipal goed afgesloten. We hebben het erg gezellig gehad. Nu dus op weg naar Sri Lanka, ik houd jullie op de hoogte!

Heel veel liefs, Jessica

P.s. Zie de foto’s van Bangalore en een aantal uit Manipal!

P.p.s. Aan al mijn maatjes uit Manipal, ik ga jullie missen!