Allepey en Thekkady

2 mei 2016 - Alleppey, India

Lieve allemaal,

Na mijn laatste bericht zijn we nog één dag in Kochi geweest. Daar hebben we door de stad gelopen (de vorige dag hadden we er letterlijk doorheen geracet met dat ding). Het was echt super leuk om in het niet-toeristische gedeelte te zijn en te zien hoe de mensen daar wonen! Omdat Dutch palace de dag ervoor dicht was, zijn we hier nog geweest.

Daarna hebben we ons af laten zetten bij een typisch Indisch café, waar we rijst met kip gegeten hebben (en aparte kruiden natuurlijk). Toen viel het me eigenlijk pas op dat iedereen hier gewoon met de hand eet (ja ook de rijst, en natuurlijk wel met alleen de rechterhand!!).

Hierna hebben we een privé boottocht gedaan, ook langs de eilanden die bij Kochi liggen. Bij het instappen was ik een echte bezienswaardigheid. Dat ben ik hier trouwens sowieso: iedereen kijkt me standaard aan en zwaait. Veel mensen komen naar me toe om te vragen hoe ik heet en me een hand te schudden. Meestal gaan ze daarna ook weer weg. Vandaag ben ik voor het eerst met een stel kids op de foto gegaan, dus dit is ook weer van mijn bucketlist afgestreept! Als laatste van die dag zijn we nog naar een traditioneel Katakali-toneelstuk geweest. Heel apart om te zien, maar ook een beetje langdradig.

De dag erna zijn we naar Allepey geweest. Hier hebben we door de backwaters gevaren. Dit zijn een soort aangelegde kanalen, waar mensen tussen wonen. Super mooi! Ook hebben we hier nog een kerkdienst gezien, want ja; heel veel mensen geloven hier en gaan dus nog naar de kerk. Omdat we een super chill hotel hadden (met zwembad), en er verder niet zoveel te doen was, hebben we de rest van de middag lekker gechilld. 's Avonds zijn we lekker naar het strand geweest (waar een of ander professioneel frisbee-team te zien was, vet!) en hebben we luxe gegeten.

Vandaag zijn we na een rit van 4,5 uur (die al een ervaring op zich was door de leipe rijstijl van de Indiers op die slingerwegen) aangekomen in Thekkady. Hier zijn we naar het Periyar National Park geweest. Onderweg kwamen we al aapjes tegen op de weg, super leuk! Het park is ook echt super mooi, er zijn veel wilde beesten te zien. De boottocht in het National Park was wel een beetje jammer, omdat er veel mensen op één boot zijn en je moet blijven zitten.

Als laatste zijn we nog naar Kalaripayattu geweest, een traditionele vechtsport/acrobatiek. Heel vet om te zien en ook leip, want er was vuur mee gemoeit (en ik was natuurlijk bang dat er iets fout zou gaan en het hele gebouwtje in de hens zou vliegen).

Dat was het dan! Kort samengevat.

Liefs.

1. Simone:
    2 mei 2016
    Nichtje!!!
    Dat klinkt als een zeer leuke maar ook drukke eerste dagen..geniet van alles!
    Liefs
  2. Wil Crooymans:
    4 mei 2016
    Wow, wat een reis! Prachtige ervaringen! Geniet met volle teugen! Een grotere SD kaart was misschien slimmer geweest... ;-) Tip: kijk ff bij instellingen of het toestel alleen op JPG staat. Want als het ook RAW foto's opslaat is je kaartje snel vol..
    Groetjes uit zonnig NL, Wil.