Goa

22 mei 2016 - Manipal, India

Lieve allemaal,

Het is alweer 1,5 week geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb, wat gaat de tijd toch snel! Als ik me bedenk dat ik al bijna een maand weg ben, dan is de eerste maand echt gevlogen.

Hier gaat alles goed! Ik ga netjes iedere doordeweekse dag naar mijn stage (alleen in de ochtend) en 's middags lunchen we samen, schrijven we verslagen en sporten we wat. Natuurlijk doen we af en toe wat leuks en soms gaan we een ijsje eten!

Vorig weekend ben ik, ondanks dat ik er al eens was geweest, mee naar Mysore geweest. De eerste dag zijn we naar Nagarhole National Park geweest, waar we met een 'mini'bus door het park hebben gereden. Het leuke hieraan was dat de bus zoveel herrie maakte dat we de grote wilde dieren wel móeten hebben weggejaagd! Uiteindelijk hebben we gelukkig wel het een en ander gezien, dus het was wel leuk! De volgende dag zijn we nog naar de markt geweest, waar we ook wat souveniertjes hebben gekocht. Na de late lunch voelde ik me echter niet lekker. Helaas was dit het begin van mijn eerste echte ziekzijn in India. Gelukkig was ik niet alleen, maar waren er nog een aantal van onze groep ziek (gezellig op de kamer!). Uiteindelijk hebben we zondag laat uitgecheckt en zijn we met de taxi teruggegaan (ja, zodat we vaak konden stoppen).

Afgelopen week heb ik nog wat aangemodderd, en inmiddels gaat het wel weer wat beter. Gisteren zijn we dan ook met een aantal met de trein naar Goa gegaan. Dit is een gebied in India dat bekend staat om zijn mooie stranden, en waar het dus ook best toeristisch is. Het is nu alleen buiten het seizoen (alles gaat volgende week sluiten), waardoor het bij ons niet zo druk was, heerlijk! We hebben alleen maar op het strand gegeten, gedronken en gechilld. Helaas ben ik na vandaag (wist ik veel dat de zonkracht hier stukken hoger is dan in Europa, en dat je dus niet geholpen bent met factor 50 smeren) ook een rode kreeft; hopelijk trekt het bij anders sta ik morgen mooi voor aap bij mijn coschap!

Heel veel liefs!

1. Berdie:
    22 mei 2016
    Hoi Jessica, wat vervelend dat je ziek bent geweest, knap maar snel weer helemaal op. Geniet met volle teugen, want de tijd vliegt! Maar alles wat je meemaakt zijn herinneringen voor je leven ❤️
  2. Myrthe:
    22 mei 2016
    Hee Jess,
    Wat leuk om weer iets van je te lezen. Hoorde al dat je ziek was geweest maar gelukkig ben je weer opgeknapt!! Geniet van alles wat je daar mee maakt want de tijd is zo voorbij. Voor je het weet zit je weer in de regen in Nederland hihi. Pas goed op jezelf en ik wacht het volgende verhaal weer af!' Xxx