Nieuwe update - Sri Lanka!

7 juli 2016 - Manipal, India

Lieve allemaal,

Meteen weer een nieuwe update vanuit Sri Lanka! Ik kreeg van m'n moeder te horen dat het toch wel erg lang geleden was dat ik wat op mijn blog had gepost. Bij deze!

Afgelopen zondagochtend ben ik aangekomen in Sri Lanka. Omdat mijn vlucht vroeger dan gepland vertrok (er zaten ook niet echt veel mensen in het vliegtuig, ik heb geteld: 72 stoelen en die waren lang niet allemaal bezet) en ook nog eens korter dan gepland duurde, was ik al om 4.15 u op het vliegveld. Aangekomen bleek dat er echt gewoon helemaal niks, maar dan ook niks, was waar je kon drinken of even kon zitten. En dat terwijl ik nog minstens vijf uur op Koen moest wachten! Op de een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om bij de departure hal langs de check-in te mogen en daar op een stoel te mogen zitten. Hier heb ik lekker een paar uur als een zwerver gelegen. Uiteindelijk kwam Koen om 10 u éindelijk uit de bagage hal (jeeeeejj!) en zijn we met de taxi naar ons hoteltje in Negombo vertrokken.

Die dag hebben we wat uitgerust en zijn we even naar het strand geweest. Daarnaast hebben we meteen ons hotel geboekt voor de volgende bestemming, Anuradhapura! Hier vind je heel erg veel oude tempels.

De volgende dag zijn we dan met de lokale bus hierheen gegaan (overvol, niet normaal). Onderweg ging die bus ook nog eens kapot, waardoor we iets later aankwamen dan gepland. Ons hoteltje bleek in de rijstvelden te liggen (hoe vet!) en was lekker basic. We hebben diezelfde dag fietsen gehuurd en zijn langs een aantal tempels geweest. 's Avonds hebben de mannen van het hotel (lees: twee kamers en een kamer voor henzelf) voor ons curry gekookt, was lekker! De volgende dag zijn we, na een klein tochtje met de tuktuk (zie ook foto!) weer bij het busstation afgezet. Next stop: Trincomalee!

Trincomalee is een stad met daarom heen mooie stranden. We hebben hier dan ook lekker gechilld. Gisteren zijn we met een speedboot naar een National Park geweest waar we hebben gesnorkeld. Super vet! Vissen in alle kleuren en maten. De rest van de dag hebben we wat op het strand gezeten en zijn we naar een Hindu tempel geweest (hoewel maar 7% van de bevolking hier Hindu is!).

Op dit moment zit ik nog bij ons hotel in Trincomalee, maar we gaan weer verder! De volgende stop is Sigiriya, waar we drie nachten zullen verblijven.

Jullie horen nog van me!

Liefs, Jessica (en Koen)