Bestemming 1: Kochi

29 april 2016 - Kochi, India

Nou, hier is 'ie dan: mijn eerste reisverslag vanuit India. Omdat alle indrukken niet in een bondig blog zijn samen te vatten, hier alvast wat anekdotes:

Gisteren zijn we via Düsseldorf naar Dubai gevlogen. Allemaal waren we nog nooit zo ver weg geweest. Dus toen we van de mevrouw van de Emirates allemaal een nat soort washandje kregen, keken we alledrie om ons heen. Wat waren andere mensen hiermee aan het doen? Waar diende dit voor? Bleek dus dat was voor het wassen van onze handen, haha. Wij wereldreizigers.

Na een lange vliegreis zijn we uiteindelijk aangekomen op het vliegveld van Kochi. Daar hadden we nog wat trubbels met mijn visum: hij las mijn vingerafdrukken niet. Heel even schoot ik in de stress, en nu? Uiteindelijk deed mijn zesde vinger het wel, dus konden we toch doorgaan. Inmiddels stonden we wel als laatste in de rij om door de douane te gaan..

Eenmaal de bagage van de band gehaald, konden we dan eindelijk op zoek naar degene die ons op zou halen. Hij nam ons mee naar buiten, op naar de auto. Eenmaal buiten gebeurden er twee dingen:

1. Ik kwam in een enorme sauna terecht, niet normaal gewoon. Zo heet, je kunt het jezelf niet voorstellen. Alles plakt de hele dag en droge kleren aantrekken heeft bijna geen zin.

2. Er stond zo'n grote horde Indiërs achter de hekken te wachten (waar wij doorheen moesten lopen), dat het wel leek alsof we filmsterren waren. Aan aandacht geen gebrek.

Na onze spullen in het hotel te hebben gedropt, zijn we Kochi gaan verkennen. Daar viel ons al meteen op dat overal zo'n zooi is; overal ligt gewoon afval. Buiten dat zijn er natuurlijk wel mooie dingen te zien (zie foto's!).

Nu zijn we weer terug in ons hotel, na wat gegeten te hebben (Kati Roll, een soort wrap met vlees (en kip als je wil), heel lekker!). We zijn namelijk doodop omdat we vannacht niet geslapen hebben.

Ook namens Bob en Stan,

Heel veel liefs van mij!

1. Gabriëlle:
    29 april 2016
    hoi Jessica, fijn te lezen dat je goed aangekomen bent! veel plezier in die sauna; wij moeten het doen met een vrieskist ;-)
    liefs, Gabrielle
  2. Helen Cuijpers:
    Hoi Jessica,Bob en Stan.
    Fijn te horen dat alles goed is gegaan. Bob vindt sauna normaal wel lekker maar misschien is dit toch anders. Slaap lekker zodat jullie morgen uitgerust verder gaan met jullie reis, nieuwe ervaringen en mooie belevenissen. Alle goeds Helen
  3. Berdie:
    Ha wereldreiziger(s),
    zo de eerste ervaringen zijn binnen, geweldig!
    Super fijn om te lezen dat jullie goed en warm zijn geland :-)
    Succes met thuis voelen en geniet van alles wat op jullie pad komt! Veel groetjes Berdie en Co.
    P.S. Wat een gave foto's al zeg!